Wycieczka do Torunia

Dnia 22 kwietnia 2016 r. klasy IIa, IIb, IIc pod opieką swoich wychowawczyń pani D. Warmiak, G. Dylewskiej, A. Fałczyńskiej pojechały na wycieczkę do Torunia. Naszą wędrówkę zaczęliśmy od zwiedzania Starówki , Krzywej Wieży i Domu Mikołaja Kopernika. Jest to średniowieczna kamienica, gdzie w 1473 roku przyszedł na świat wielki astronom - Mikołaj Kopernik. Tradycją wszystkich wycieczek szkolnych, a więc i naszej również,jest pójście do planetarium na seans i poczuć się niczym jak mały astronom. Oglądaliśmy film pt. „ Mały Kumpel Niko”. Kolejnym punktem naszej wycieczki był pyszny obiad zjedzony w restauracji „Retman”. Posileni wyruszyliśmy do Muzeum Piernika. Przed zwiedzaniem muzeum poszliśmy na lekcję pieczenia starą metodą pierników. Uczestniczyliśmy w procesie powstawania pachnącego ciasta, rozwałkowywaliśmy je, kładliśmy na ozdobnej formie słuchając legend o pierniku i Toruniu czekaliśmy, aż nasz własny piernik upiecze się w wiekowym piecu.Następnie oglądaliśmy jeden z najciekawszych i najnowocześniejszych obiektów teatralnych w Polsce „ Baj Pomorski”. Widzów wita niezwykły front - wielka drewniana szafa, której otwarte drzwi zapraszają do magicznego wnętrza teatru. Na zakończenie naszej wycieczki zwiedziliśmy ruiny Zamku Krzyżackiego i zakupiliśmy pamiątki. Zmęczeni, ale zadowoleni z głową pełną wiadomości o Toruniu wróciliśmy do domu.

Zespół Szkół im. Integracji Europejskiej w Nowym Mieście
ul. Ciechanowska 15, 09-120 Nowe Miasto, tel.: 23 661 40 09, e-mail: szkola_nowe_miasto@wp.pl
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że akceptują Państwo otrzymywanie cookies. W dowolnej chwili możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies.